Saturday 28 May 2011

1770's French gown


Or Robe à la Française. Once again from Janet Arnold, but I changed the front a little. I made this gown to for the purpose of lending it to a friend when we attended the Georgian ball in Bath in 2006. Don't tell anyone, but it's high quality dead dino. It's rather practical, actually, to have a gown that you can wear when thre's a possibility to be kids with sticky fingers around and I don't have to worry that precious silk may be ruined. At the same time it's rather fancy and people usually think it is silk, so good for going out in the public too.




The back, which I actually like the most.

2 comments:

Anonymous said...

Fin Robe à la francaise!

Var hittar du så bra syntettyg? Jag skulle vilja ha ett fint fusksidentyg och göra en klänning av. Jag har ännu ingen sidenklänning, som tur är. Bara tanken på en sådan svårtvättad sak gör att jag ser syner (hur jag t.ex. spiller en stor fläck av valfri dryck på kjolen.) Inte sagt att jag aldrig köper riktigt sidentyg dock.

Isis said...

Lady Augusta: Tack. Jag hittade det på rea i min lokala tygaffär. Den är inte blank som det mesta syntetsiden utan mer taftliknande. Ganska tjock kvalité också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...